Kritický pařník
Vydáno
Aktualizováno 25. 4. 2022
- Aktualizace informací
Kraj | Celostátní působnost |
---|---|
Název programu | Kultura |
Název projektu | Kritický pařník |
Číslo projektu | KU-ACC1-004 |
Realizátor projektu | Krutón, z.s. |
Partner projektu z donorského státu | N/A |
Status | Předpokládaná doba realizace: 01/2021 – 10/2021 |
Další informace | Cílová skupina: Odborná veřejnost - umělečtí kritici a studenti, organizace občanské společnosti Webové stránky: www.audiovizualnisauna.cz |
Celkové způsobilé výdaje projektu | 1 409 920 Kč |
Schválený grant | 1 265 680 Kč (90 %) |
Stručné shrnutí projektu:
Projekt je zaměřen na propojování uměleckých kritiků, diváků a tvůrců. Účelem projektu a jeho aktivit je posílení audiovizuální kritiky a propojení s tvůrci a diváky za pomoci řady přednášek, diskusí, workshopů a zapojení uměleckých kritiků do festivalové praxe. Jeho tématem je audiovizuální umění v širokém slova smyslu.
Cílem projektu je změna nastavení uvažování umělecké kritiky, často orientované bez přesahu na jiné druhy umění. Informování veřejnosti o možnostech nových postojů, změna společného diskursu s tvůrci o uvažování nad uměním. Vše toto splňuje pojem kritického myšlení a rozvoji kritických diskusí, na které se naše organizace dlouhodobě soustředí. Právě umělecká kritika je možným principem propojení s praxí a jejím dalším rozvojem směrem k divákům nejen díky textovým a audiovizuálním výstupům, ale přímé komunikaci s diváky. Implementace nových postupů z projektových aktivit pro jiné kulturní organizace je pak dalším z cílů projektu. Rozvoj se tak soustředí především na uměleckou kritiku, ale její přesah je do celé společnosti a vytváření nového diskursu týkajícího se reflexe umění a jejího zpětného začlenění do umění a pro zprostředkovatele umění.
Cílem je oslovit 14.000 čtenářů a diváků na webu, 2400 lidí zapojit aktivně do diskusí, vytvořit platformu celkem pro 40 kritiků a zavést propojení kritik-tvůrce-divák do praxe v rámci originální festivalové strategie. Mimo rozvoje této podstatné části uměleckého života, tvrdých čísel, se ale jedná i o prostou popularizaci jinak už téměř ztraceného /a zatracovaného/ oboru, protože každý divák se stává kritikem, ale v rámci svého působení pak může i velmi negativně ovlivňovat další uměleckou tvorbu. Vznikne tak jasně definovaná strategie dalšího postupu, jejíž výstupem jsou výstupy dobré praxe.