Profesionalizace platformy uMĚNÍM
Vydáno
Aktualizováno 11. 7. 2022
- Aktualizace informací
Kraj | Celostátní působnost |
---|---|
Název programu | Kultura |
Název projektu | Profesionalizace platformy uMĚNÍM |
Číslo projektu | KU-CB1-018 |
Realizátor projektu | uMĚNÍM – Platforma pro kreativní učení, z.s. |
Partner projektu z donorského státu | N/A |
Partner projektu z ČR | Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání, z.s. |
Status | Předpokládaná doba realizace: 03/2021 – 08/2022 |
Další informace | Cílová skupina: Umělci, veřejnost, děti a mládež (0-17 let) Webové stránky: https://umenim.cz/ Sociální sítě: https://www.facebook.com/platformaumenim/, https://twitter.com/PlatformaUmenim |
Celkové způsobilé výdaje projektu | 1 420 200 Kč |
Schválený grant | 1 278 180 Kč (90 %) |
Stručné shrnutí projektu:
Obsahem projektu je profesionalizace platformy uMĚNÍM, první české platformy pro dialog mezi kulturou a vzděláváním. Projekt zprofesionalizuje platformu uMĚNÍM, díky čemuž začne v České republice působit silný, stabilní partner rozvíjející mezioborovou spolupráci umění a vzdělávání s významnými benefity pro obě oblasti.
Projekt umožňuje (skrz nastavení procesů pro spolupráci pracovních skupin, odborný rozvoj členů, rozvoj advokační činnosti, nastavení komunikační a fundraisingové strategie) realizovat mediační a advokační potenciál platformy.
Z realizace projektu budou dlouhodobě těžit profesionální umělci a aktéři z kreativních průmyslů, kteří získají přístup k novým pracovním příležitostem, zástupci veřejné správy (politici, úředníci, zřizovatelé škol), kteří získají přístup k expertíze kulturních oborů, školy, učitelé, žáci, studenti, děti ze znevýhodněných sociálních skupin, kterým umožní přístup ke kvalitnějšímu vzdělávání. Pro členy platformy je projekt významný z hlediska rozvoje dovedností jejich pracovníků.
V rámci projektu bude prezentován, propagován a obhajován fenomén kreativního učení a mezioborové spolupráce mezi umělci, kulturními organizacemi, školy a subjekty veřejné správy. Díky projektu by mělo dojít k rozvoji klíčových kompetencí u žáků, zkvalitnění výuky jak pro žáky, tak pro jejich rodiče, k motivaci vzdělávacích institucí a orgánů veřejné správy ke spolupráci a k pozitivnímu dopadu na rozvoj měst a místních komunit.