Hodnocení výkonu veřejné správy v ČR a doporučení pro budoucí strategický rozvoj z pohledu OECD
Vydáno
Aktualizováno 12. 4. 2022
- Aktualizace informací
Kraj | Celostátní působnost |
---|---|
Název programu | Řádná správa |
Název projektu | Hodnocení výkonu veřejné správy v ČR a doporučení pro budoucí strategický rozvoj z pohledu OECD |
Číslo projektu | GG-PDP2-001 |
Realizátor projektu | Ministerstvo vnitra |
Partner projektu z donorského státu | Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj |
Partner projektu z ČR | N/A |
Status | Předpokládaná doba realizace projektu: 09/2021 – 04/2024 |
Další informace | Cílová skupina: Veřejnost Webové stránky: https://www.mvcr.cz/clanek/hodnoceni-vykonu-verejne-spravy-v-cr-a-doporuceni-pro-budouci-strategicky-rozvoj.aspx |
Celkové způsobilé výdaje projektu | 28 050 000 Kč |
Schválený grant | 28 050 000 Kč (100 %) |
Stručné shrnutí projektu:
Cílem projektu je zvýšení kvality služeb poskytovaných veřejnou správou prostřednictvím zhodnocení veřejné správy a veřejných služeb v ČR pohledem mezinárodní organizace OECD, ze kterého vzniknou doporučení pro zlepšení současného stavu.
Proto na žádost České republiky zpracuje OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj) Přehled o stavu veřejné správy v České republice, zaměřený na veřejné služby. Projekt je navázán na koncepci Klientsky orientovaná veřejná správa, aby daný přehled našel využití a doporučení OECD mohla být v co největší míře implementována, bude po vytvoření PGR (Public Governance Review) následně připraven Program pro podporu implementace, který v sobě bude zahrnovat odborné vzdělávací workshopy.
Na těchto workshopech budou za přítomnosti zástupců OECD a zahraničních expertů diskutovány s odbornou veřejností možnosti realizace v PGR navržených doporučení. Na jejich základě vznikne sumář opatření, které bude mít Ministerstvo vnitra připraveny pro konkrétní využití při své strategické a plánovací činnosti, zejména ve vazbě na výše uvedenou koncepci.
Přínosem projektu je posílit důvěru občanů ve veřejné instituce a zlepšit jejich vnímání veřejných služeb, jakož i efektivnější plánování, tvorba a poskytování veřejných služeb pro občany stran veřejných institucí.