Posilování kompetencí pedagogických pracovníků škol a školského poradenského zařízení i dětí a dospívajících v oblasti péče o duševní zdraví prostřednictvím vzdělávání a rozvoje psychosociálních dovedností
 
   Vydáno
Aktualizováno 12. 4. 2022
- Aktualizace informací (webové stránky, fotografie)
| Kraj | Královehradecký kraj | 
|---|---|
| Název programu | Zdraví | 
| Název projektu | Posilování kompetencí pedagogických pracovníků škol a školského poradenského zařízení i dětí a dospívajících v oblasti péče o duševní zdraví prostřednictvím vzdělávání a rozvoje psychosociálních dovedností | 
| Číslo projektu | ZD-ZDOVA1-007 | 
| Realizátor projektu | Pedagogicko-psychologická poradna a Speciálně pedagogické centrum Královéhradeckého kraje | 
| Partner projektu z donorského státu | N/A | 
| Partner projektu z ČR | N/A | 
| Status | Předpokládaná doba realizace projektu: 05/2021 – 04/2024 | 
| Další informace | Cílová skupina: Děti a mládež (0-17) Webové stránky: https://www.poradenstvikhk.cz/dusevnizdravi/ | 
| Celkové způsobilé výdaje projektu | 8 578 092 Kč | 
| Schválený grant | 8 578 092 Kč (100 %) | 
Stručné shrnutí projektu:
Výzkumy ukazují, že jsou žáci se závažnou poruchou chování a psychickými onemocněními nejnáročnější skupinou, kterou učitelé vzdělávají. Učitelé v oblasti jejich podpory však pociťují nedostatek kompetencí a dlouhodobě deklarují potřebu dalšího vzdělávání a metodického vedení.
Výzkumy také říkají, že výuka sociálně-emočního učení spolu se zvyšováním gramotnosti v oblasti duševního zdraví může dětem i dospívajícím poskytnout takové schopnosti a vědomosti, které jim umožní naplnit svůj potenciál a právo na uspokojivý a kvalitní život. Zároveň se u nich snižuje riziko rozvoje psychických obtíží.
V rámci projektu bude zprostředkováno 80 pedagogickým pracovníkům škol a školského poradenského zařízení Královéhradeckého kraje vzdělávání zaměřené na zvýšení znalostí a kompetencí v oblasti duševního zdraví. Do projektu bude zapojeno 25 škol, v nichž bude poskytována metodická podpora pedagogům prostřednictvím vzdělávání, kazuistických seminářů a supervizí. Pro přímou práci s dětmi budou zpracovány 2 metodiky psychoedukativní výchovy a tréninkového programu pro zvýšení podpory duševního zdraví, které buď v rámci školního vyučování, nebo v rámci volnočasových aktivit absolvuje 2000 účastníků.
V závěru projektu bude uspořádána krajská konference s názvem Možnosti rozvoje duševního zdraví ve školství, na které budou prezentovány výstupy projektu a příklady dobré praxe.
 
                