Džas dureder - volnočasové učení a motivace ke vzdělávání v Krásné Lípě a ve Šluknově
Vydáno
Aktualizováno 6. 3. 2024
- Aktualizace textu
- Doplnění fotografií a odkazu na výstavu
Kraj | Celostátní působnost |
---|---|
Název programu | Lidská práva |
Název projektu | Džas dureder - volnočasové učení a motivace ke vzdělávání v Krásné Lípě a ve Šluknově |
Číslo projektu | LP-HROVA2-021 |
Realizátor projektu | Nová škola, o.p.s. |
Partner projektu z donorského státu | N/A |
Partner projektu z ČR | 400 ASA |
Status | Předpokládaná doba realizace: 15. 1. 2022–31. 3. 2024 |
Další informace | Cílová skupina: Mladí dospělí (18–29 let) Webové stránky: http://novaskolaops.cz/dzas-dureder/ Výstava fotografií "Můj svět" v ASA 400 Galerii. Fotky vznikly na fotografických workshopech realizovaných v rámci projektu.
|
Celkové způsobilé výdaje projektu | 5 968 266 Kč |
Schválený grant | 5 968 266 Kč (100 %) |
Stručné shrnutí projektu:
Projekt cílí na snižování nerovností ve vzdělávání především romských sociálně znevýhodněných žáků prostřednictvím jejich podpory při přechodu na základní školu, zvládání nároků povinné školní docházky, motivaci k setrvání ve vzdělávání a intenzivní práci s jejich rodiči i pedagogy.
V rámci projektu budou realizovány 4 obsahové aktivity vedoucí ke srovnání přístupu ke kvalitnímu vzdělání místních sociálně znevýhodněných (především romských) dětí a žáků. Ti jsou jeho hlavní cílovou skupinou. Vedle nich se však projekt zaměří i na situaci neromských spolužáků, rodičů sociálně vyloučených dětí a žáků, sekundárně (avšak s nemenším významem) na pedagogické pracovníky partnerských ZŠ i místní obyvatele z majority, kterým budou romští žáci a mládež představeni ve světle drobných úspěchů, kterých díky projektu dosáhnou. Pocit úspěchu je považován za klíčový předpoklad pro setrvání nejen romských sociálně znevýhodněných žáků ve vzdělávacím procesu, zároveň jde však o zásadně nedostatkový jev v jejich životě.
Hlavním nástrojem změn bude zavedení funkce asistentů pedagoga a školních asistentů, kteří vedle přímé podpory žáků budou rozvíjet i pozitivní komunikaci s rodinami. Projekt nabídne neotřelou škálu volnočasových aktivit a bude klást důraz na motivaci žáků a uvědomění si jejich vlastní hodnoty.