Systémová změna v diskriminačním zobrazování žen a mužů v reklamě
Vydáno
Aktualizováno 23. 12. 2014
- změna kraje
Kraj | Celostátní působnost |
---|---|
Název programu | CZ12 - Dejme (že)nám šanci |
Název projektu | Systémová změna v diskriminačním zobrazování žen a mužů v reklamě |
Číslo projektu | 245 |
Příjemce |
NESEHNUTÍ Brno |
Místní partner projektu |
Otevřená společnost, o.p.s. Rada pre reklamu (Slovensko) Rada pro rozhlasové a televizní vysílání Společnost pro internetovou reklamu, z.s.p.o. |
Popis projektu |
Projekt reaguje na přemíru diskriminačních reklam v českém veřejném prostoru. Sexismus v reklamě a v médiích je často vídaným, ale společností doposud opomíjeným jevem. V návaznosti na zkušenosti realizátora i partnerských organizací volíme jako klíčové cíle změnit praxi dozorových a samoregulačních orgánů reklamy, která nevyužívají dostatečně kompetence, které jim současná legislativa dává. Zároveň budeme zapojovat veřejnost tak, aby se o problematice nejen kvalitně dozvěděla, ale také se aktivně zapojila do nabízených nástrojů řešení. Cílem projektu je citlivější posuzování sexismu reklam krajskými živnostenskými orgány a přijetí etického kodexu médií několika mediálními institucemi. Projekt rovněž představí veřejnosti problematické aspekty sexistické reklamy a nabídne konkrétní možnosti a nástroje, jak na ni reagovat. |
Schválený grant |
2 108 000 CZK |
Doba realizace projektu | Datum zahájení: 1.9.2014, Datum ukončení: 30.11.2015 |